Pagina 1 din 1
KiSsSian
Senior member 121 mesaje
|
Orez
scris pe 2 iul 2013 19:06 de KiSsSian
Salutare tuturor ! Sunt incepator in ale gatitului si vreau sa stiu si eu cum va gatiti orezul ca garnitura la carne cat mai sanatos... deoarece as vrea sa reduc cat pot consumul de cartofi prajiti. Mama mea nu stiu cum face dar il face gras ... tot timpul cand il reincalzesc raman balti de grasime .. si adauga si carne ... eu vreau sa fie o simpla garnitura care sa o fac rapid .
|
sus |
|
Andrei24
Junior member 35 mesaje
|
Re: Orez
scris pe 2 iul 2013 19:18 de Andrei24
Salutare tuturor ! Sunt incepator in ale gatitului si vreau sa stiu si eu cum va gatiti orezul ca garnitura la carne cat mai sanatos... deoarece as vrea sa reduc cat pot consumul de cartofi prajiti. Mama mea nu stiu cum face dar il face gras ... tot timpul cand il reincalzesc raman balti de grasime .. si adauga si carne ... eu vreau sa fie o simpla garnitura care sa o fac rapid . Eu il fierb in apa cu sare si rar pun o jumatate de cub de maggi...uneori mai amestec orezul fiert cu un mix de legume care a fiert separat si cam atat,fara ulei fara grasimi.
|
sus |
|
raduroberti
Expert member 1070 mesaje
|
scris pe 2 iul 2013 23:59 de raduroberti
Salutare tuturor ! Sunt incepator in ale gatitului si vreau sa stiu si eu cum va gatiti orezul ca garnitura la carne cat mai sanatos... deoarece as vrea sa reduc cat pot consumul de cartofi prajiti. Mama mea nu stiu cum face dar il face gras ... tot timpul cand il reincalzesc raman balti de grasime .. si adauga si carne ... eu vreau sa fie o simpla garnitura care sa o fac rapid .
il iei ,il fierbi si il mananci...baltile le lasi pt alti si cuburile maggi...
Editat de raduroberti pe 2 iul 2013 23:59
|
sus |
|
gixxx
Junior member 24 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 16:17 de gixxx
Pasul 1. Pune 200g (sau o cana) de orez intr-o oala (relativ mare) in care urmeaza sa il gatesti. Pune oala in ghiuveta si spala bine orezu prin clatiri succesive pana nu mai iese faina din el (pana apa e foarte clara); adica il acoperi cu apa rece, il ravasesti cu palma cu degetele deschise si cand se face apa alba o versi si pui alta. Asta il face sa nu mai fie mucilaginos la fierbere.
Pasul 2. Pui apa o gramada peste orezul proaspat 'spalat', o lingura de ulei (de oricare, nu conteaza). Iti recomand sa nu ii pui sare pt ca sarea intareste bobul. Il pui la fiert, amesteci in el la fiecare cateva minute (3,4,5, cum vrei tu); cand e bobul moale inseamna ca e gata.
Pasul 3. Versi orezu intr-o strecuratoare/sita cu ochiuri mici si il mai speli o data sub jet de apa. Il asezi intr-o tava intinsa in strat cat mai subtire si uniform si il lasi sa se usuce apa din el un pic (eu pun tava in cuptorul deja incalzit bine vreo 10 minute ca nu am rabdare).
Pasul 4. Cand este indeajuns de uscat si pare sa nu mai aiba apa, poti sa adaugi diverse mirodenii - ierburi, fulgi de nuca de cocos, chilli taiat marunt, usturoi, ceapa, orice legume tocate marunt, sos de soia, lamaie, etc (cam orice vrei tu).
Nu manca mult orez in combinatie cu carne pt ca amandoua stau in stomac destul de mult pana se digera si o sa faci un pic de burta dc faci exces.
Pofta buna.
|
sus |
|
sZoTaK
Expert member 2711 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 16:21 de sZoTaK
Nu manca mult orez in combinatie cu carne pt ca amandoua stau in stomac destul de mult pana se digera si o sa faci un pic de burta dc faci exces. serios?
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/szotak94
nu mai intrebati chestii aiurite pe privat, ca nu raspund!
|
sus |
|
gixxx
Junior member 24 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 17:11 de gixxx
serios?
pacat ca pe forumu asta se devine 'membru expert' prin numarul de mesaje postate... cu deastea de un cuvant nu cred ca ti-a luat mult, expertule. serios.
|
sus |
|
shift
Expert member 1092 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 17:33 de shift
pacat ca pe forumu asta se devine 'membru expert' prin numarul de mesaje postate... cu deastea de un cuvant nu cred ca ti-a luat mult, expertule. serios.
Cred ca fusese o provocare pentru ca tu sa iti justifici cele spuse. Pe majoritatea forumurilor titlul se ofera in functie de numarul de mesaje postate. Daca era total pe langa primea avertisment sau ban, nu ajungea sa fie membru expert.
Chill, nimeni nu s-a legat de nimeni direct, dpar conversam.
Kettler - partenerul tau de antrenament
http://www.kettler.ro/
|
sus |
|
sZoTaK
|
scris pe 3 iul 2013 18:01 de sZoTaK
sarcasm. cauta in dictionar. daca spui idiotenii... cum zicea si shift, dezvolta. daca te refereai la faptul ca daca mananca paine si orez se va "balona", si ii va creste burta in sensul ala, ca dupa orice masa mare, da. dar daca te referi la faptul ca se va ingrasa pur si simplu deoarece a mancat o cantitate mare de mancaruri la o masa...
|
sus |
|
gixxx
Junior member 24 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 18:18 de gixxx
sarcasm. cauta in dictionar. daca spui idiotenii... cum zicea si shift, dezvolta. daca te refereai la faptul ca daca mananca paine si orez se va "balona", si ii va creste burta in sensul ala, ca dupa orice masa mare, da. dar daca te referi la faptul ca se va ingrasa pur si simplu deoarece a mancat o cantitate mare de mancaruri la o masa...
nu spun idiotenii, poate ceva nou ce tu nu stiai domnule expert.
citeste cartea 'Traiesc, deci ma abtin' de Mihaela Bilici (parca), undeva in a doua parte explica faptul ca bobul de orez are coaja 'mai greu digerabila' si din cauza asta sta mult in stomac, se digera greu. carnea se digera si ea greu. chiar si puiul (o carne mai usoara/dietetica dc imi permiti) e injectat la greu cu hormoni si proteine care nu au provenienta animala si asta il face greu pt stomac - treaba asta a fost demonstrata stiintific intr-un documentar pe Channel 4 (da-i un google cu - Channel 4 documentaries - e f interesant de vazut), au fost testati pui din mai multe supermarketuri din anglia care oricum au standarde de calitate mai ridicate decat majoritatea europenilor.
paine + orez? asta e greseala de incepator domnule expert. in primul rand eu nu am scris de combinatia asta, am scris strict despre carne + orez.
sincer ma asteptam ca un 'expert' sa stie chestiile astea.
@shift - pe alte forumuri, mai ales cele unde lumea cere sfaturi, cum este acesta, comentariile primesc voturi (pozitive sau negative) in functie de cat de folositor a fost postul respectiv.
|
sus |
|
adi123
Expert member 2429 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 18:26 de adi123
citeste cartea 'Traiesc, deci ma abtin' de Mihaela Bilici (parca), undeva in a doua parte explica faptul ca bobul de orez are coaja 'mai greu digerabila' si din cauza asta sta mult in stomac, se digera greu. carnea se digera si ea greu. chiar si puiul (o carne mai usoara/dietetica dc imi permiti) e injectat la greu cu hormoni si proteine care nu au provenienta animala si asta il face greu pt stomac - treaba asta a fost demonstrata stiintific intr-un documentar pe Channel 4 (da-i un google cu - Channel 4 documentaries - e f interesant de vazut), au fost testati pui din mai multe supermarketuri din anglia care oricum au standarde de calitate mai ridicate decat majoritatea europenilor.
paine + orez? asta e greseala de incepator domnule expert. in primul rand eu nu am scris de combinatia asta, am scris strict despre carne + orez.
@shift - pe alte forumuri, mai ales cele unde lumea cere sfaturi, cum este acesta, comentariile primesc voturi (pozitive sau negative) in functie de cat de folositor a fost postul respectiv.
sa stii ca acea combinatie orez+carne e absolut normala si nu te ingrasi daca mananci in limitele bunului simt. daca bagi 1kg orez si un pui intreg la cuptor doar la o masa e posibil sa iei serios in greutate. dar 200g orez fiert+300g peste eu zic ca e combinatia perfecta.
iti spun eu ce cade greu la stomac si e posibil sa te si ingrasi daca manaci in mod regulat: combinatia carbo+grasimi gen chisca, toba, sarmale, drob (in general mancaruri traditionale), cartofi prajiti in ulei, paine cu unt....
te rog sa dai sfaturi daca stapanesti bine un subiect.
Mai bine mai tarziu decat niciodata!
|
sus |
|
sZoTaK
|
scris pe 3 iul 2013 18:31 de sZoTaK
undeva in a doua parte explica faptul ca bobul de orez are coaja 'mai greu digerabila' si din cauza asta sta mult in stomac, se digera greu. asa, si? de asta te vei ingrasa?
|
sus |
|
shift
Expert member 1092 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 18:33 de shift
Din ce am inteles inca din primul post, tu esti sustinatorul dietei disociate si conform acesteia nu ai voie sa consumi proteine si carbo la aceeasi masa, corect? Nu prea se mai practica asta. Stiu si eu de studiul din anii '80 (parca) in care se descoperise ca orezul brun blocheaza absorbtia proteinelor, dar studiile recente nu am vazut sa mai sustina asa ceva.
Kettler - partenerul tau de antrenament
http://www.kettler.ro/
|
sus |
|
sZoTaK
|
scris pe 3 iul 2013 18:41 de sZoTaK
Din ce am inteles inca din primul post, tu esti sustinatorul dietei disociate si conform acesteia nu ai voie sa consumi proteine si carbo la aceeasi masa, corect? Nu prea se mai practica asta. Stiu si eu de studiul din anii '80 (parca) in care se descoperise ca orezul brun blocheaza absorbtia proteinelor, dar studiile recente nu am vazut sa mai sustina asa ceva. da... multe s-au zis in anii '80. si oamenii nu pot sa treaca peste aceste lucruri..
|
sus |
|
adi123
|
scris pe 3 iul 2013 18:44 de adi123
da... multe s-au zis in anii '80. si oamenii nu pot sa treaca peste aceste lucruri..
am cate exemple si prin familia mea
Editat de adi123 pe 3 iul 2013 18:44
|
sus |
|
Gilu
Expert member 7216 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 22:41 de Gilu
Ciudate discutii.
O mancare daca sta mult in stomac inseamna ca se digera greu => indice glicemic mic => ideal pt metabolism si pancreas.
Bineinteles ca aici ma refer doar la combinatii inteligente, prot + cabrs sau prot + gras.
Da' ce stiu eu.
Cand esti mort nu stii ca esti mort, e greu doar pt ceilalti, la fel si cand esti prost...
Vi s-a sters postul / topicul?
Intrati aici=>
http://www.culturism.ro/forum/antrenament-culturism/regulamentul-forumului-0001.html
Magazin online de suplimente nutritive!
http://www.megaproteine.ro/
Nu raspund in privat, doar pe forum.
|
sus |
|
ssergiu
Veteran member 349 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 22:53 de ssergiu
dar 200g orez fiert+300g peste eu zic ca e combinatia perfecta.
Cred ca sunt sanse mari sa te apropii de 1000 de calorii cu combinatia asta. Daca e un peste gras, sigur sari de mie...
Eu de obicei nu pot manca mai mult de 200 de gr de peste odata... mai bine imarti in 2 mese a cate 100gr de orez+150 gr peste
Losers Discuss Why They Can't!
|
sus |
|
adi123
|
scris pe 3 iul 2013 23:01 de adi123
Cred ca sunt sanse mari sa te apropii de 1000 de calorii cu combinatia asta. Daca e un peste gras, sigur sari de mie...
Eu de obicei nu pot manca mai mult de 200 de gr de peste odata... mai bine imarti in 2 mese a cate 100gr de orez+150 gr peste
da, e putin cam mult. cum ai spus tu e mai recomandat, dar aici depinde si cat de des poti sa mananci.
|
sus |
|
gixxx
Junior member 24 mesaje
|
scris pe 3 iul 2013 23:41 de gixxx
Ciudate discutii.
O mancare daca sta mult in stomac inseamna ca se digera greu => indice glicemic mic => ideal pt metabolism si pancreas.
Bineinteles ca aici ma refer doar la combinatii inteligente, prot + cabrs sau prot + gras.
Da' ce stiu eu.
ok, lasand sarcasmul la o parte, corecteaza-ma dc gresesc.
mancarea care sta mult in stomac nu supune organismul la un stres/efort mai mare de digestie decat o mancare mai usor digerabila? nu sunt doctor, dar logica si cunostintele mele limitate asa imi spun.
dc citesti primul meu post nu am spus-o ca pe o regula generala, de evitat, am spus doar 'sa nu faci exces'.
expertul care m-a contrariat probabil nu s-a obosit sa citeasca pana la capat... normal, el se grabeste sa faca comentarii de 2 cuvinte, sa ii creasca ratingul.
|
sus |
|
sZoTaK
|
scris pe 4 iul 2013 00:39 de sZoTaK
mancarea care sta mult in stomac nu supune organismul la un stres/efort mai mare de digestie decat o mancare mai usor digerabila? nu sunt doctor, dar logica si cunostintele mele limitate asa imi spun.
dc citesti primul meu post nu am spus-o ca pe o regula generala, de evitat, am spus doar 'sa nu faci exces'.
expertul care m-a contrariat probabil nu s-a obosit sa citeasca pana la capat... normal, el se grabeste sa faca comentarii de 2 cuvinte, sa ii creasca ratingul. cateodata, cum zicea si Florin, ma gandesc, de ce mai intru pe forumul asta, si-mi pierd timpul si-mi mananc nervii, cateodata, cand oricum am BAC, si alte chestii cu care sa ma ocup. pentru un rating? chiar nu merita.
|
sus |
|
basu
Expert member 7247 mesaje
|
scris pe 4 iul 2013 08:35 de basu
expertul care m-a contrariat probabil nu s-a obosit sa citeasca pana la capat... normal, el se grabeste sa faca comentarii de 2 cuvinte, sa ii creasca ratingul.
O intrebare : ce inseamna mult eventual putin ?
Puterea vine din interior. Intotdeauna.
|
sus |
|
basu
|
scris pe 4 iul 2013 08:39 de basu
cateodata, cum zicea si Florin, ma gandesc, de ce mai intru pe forumul asta, si-mi pierd timpul si-mi mananc nervii, cateodata, cand oricum am BAC, si alte chestii cu care sa ma ocup. pentru un rating? chiar nu merita.
Ce sa iti fac eu tie draga , daca tu consideri ca BAC-ul este asa putin important... Vezi poate iti iei niste casti prin buzunare dupa tine.
|
sus |
|
Rolilas
Veteran member 325 mesaje
|
scris pe 4 iul 2013 10:22 de Rolilas
Ce sa iti fac eu tie draga , daca tu consideri ca BAC-ul este asa putin important... Vezi poate iti iei niste casti prin buzunare dupa tine.
|
sus |
|
sZoTaK
|
scris pe 4 iul 2013 11:31 de sZoTaK
Ce sa iti fac eu tie draga , daca tu consideri ca BAC-ul este asa putin important... Vezi poate iti iei niste casti prin buzunare dupa tine. eiii.. doar "capitalistii" fac asa ceva. la mine a 4a materie a fost maghiara, la ei mita.
|
sus |
|
Gilu
Expert member 7216 mesaje
|
scris pe 4 iul 2013 12:18 de Gilu
Eu in postul meu am specificat "COMBINATII INTELIGENTE".
Bineinteles ca nu ma refeream la o portie de 15 sarmale cu juma' de kg de paine si multa smantana.
Cautam sa mancam alimente care se digera greu datorita structurii si compozitiei nu datorita CANTITATII.
Orez cu carne este o combinatie buna pt muschi.
Daca vb despre altceva nu ma intereseaza.
Nu intentionez sa continui discutia asta pt ca nici nu intereseaza pe nimeni si nici nu face subiectul topicului.
Editat de Gilu pe 4 iul 2013 12:18
Cand esti mort nu stii ca esti mort, e greu doar pt ceilalti, la fel si cand esti prost...
Vi s-a sters postul / topicul?
Intrati aici=>
http://www.culturism.ro/forum/antrenament-culturism/regulamentul-forumului-0001.html
Magazin online de suplimente nutritive!
http://www.megaproteine.ro/
Nu raspund in privat, doar pe forum.
|
sus |
|
calisthenick
Senior member 88 mesaje
|
scris pe 5 iul 2013 10:23 de calisthenick
Eu calesc o ceapa in putin ulei de masline, adaug un mix de legume, las sa fiarba 5 min dupa care pun orezul..cand incepe sa fiarba adaug ceva condimente si il las pe foc pana scade apa.
|
sus |
|
basu
|
scris pe 5 iul 2013 13:06 de basu
Eu calesc o ceapa in putin ulei de masline, adaug un mix de legume, las sa fiarba 5 min dupa care pun orezul..cand incepe sa fiarba adaug ceva condimente si il las pe foc pana scade apa.
Uite parerea mea : daca tot faci asa, foloseste alt ulei. Uleiul de masline este foarte ok ,dar asa cum il gasesti la magazin. Adica crud. Expus la temperatura este mai rau decat cel de floarea soarelui.
|
sus |
|
ricardo
Expert member 2204 mesaje
|
scris pe 5 iul 2013 23:51 de ricardo
Uite parerea mea : daca tot faci asa, foloseste alt ulei. Uleiul de masline este foarte ok ,dar asa cum il gasesti la magazin. Adica crud. Expus la temperatura este mai rau decat cel de floarea soarelui.
...corect...foloseste ulei normal (floarea soarelui) sau alt tip de ulei care e rezistent la temperaturi inalte ...uleiul de masline , este extraordinar dar trebuie sa indeplineasca 2 conditii pentru a avea efectele pentru care este laudat : 1. sa fie extravirgin (obtinut prin presare la rece , Nu rafinat ) 2. sa fie consumat crud deoarece nu este rezistent la temperaturi inalte ...
www.culturism.ro
www.bodybuilding.com
|
sus |
|
calisthenick
Senior member 88 mesaje
|
scris pe 6 iul 2013 08:43 de calisthenick
O sa incerc cu ulei de palmier atunci..mi-se pare mai convenabil, oricum pun foarte putin cat sa nu se prinda .
Mersi de sfat!
|
sus |
|
Pagina 1 din 1
| |
|